pondělí 19. listopadu 2012

Čtvrt roku za velkou louží!

Tak dneska tu slavím tříměsíční výročí! :)
Co se za tři měsíce změnilo? Je toho spousta. Mám milion (a to doslova) novejch zážitků, cejtim na sobě i změnu chování a přemýšlení.
Jak dneska si pamatuju, když jsem před třema měsícema přijela do absolutního neznáma, jak si mě rodinka vyzvedla na letišti a přivezla poprvé do novýho domova. Všechno mi tady přišlo absolutně neznámý, cizí, jiný.. Neznala jsem zvyky rodiny, neznala jsem vlastně pořádně ani ty členy rodiny. Bála jsem se otevřít ledničku, aby to nebylo nevychovaný, ačkoliv mi všichni říkali, ať si help yourself. :D I tak mi to ale přišlo blbý, a i když jsem měla hlad, tak jsem tu ledničku prostě neotevřela.
Každej hovor s novym člověkem (no v podstatě to ani nemusel bejt novej člověk :D) mě strašně stresoval, protože jsem nerozumněla, co po mě chtěj nebo co mi vypráví. Představa toho, že vůbec půjdu do školy pro mě byla totálně nepředstavitelná, stresující, ošklivá.. Prostě jsem chtěla školu jednoduše přeskočit. :D
A teď po třech měsících tady? Už jsem tady jako doma, cejtim se jako opravdovej člen rodiny. Myslím si, že můžu říct, že rodinku a v podstatě i příbuzný znám a mám je opravdu ráda. Znova musim opakovat, že si prostě nedokážu představit lepší hostfamily!
Jinak hovory s novejma lidma teď přímo vyhledávám. Asi to zní trochu ujetě, ale mám ze sebe vždycky strašnou radost, když zase rozumim někomu, s kym jsem ještě nemluvila. :D Miluju si pouštět, co nejvíc americkejch filmů to jde, protože z každýho dalšího, kterýmu bez problému rozumim mám strašnou radost. Do školy chodim v podstatě ráda. Školní systém mi tady naprosto vyhovuje a už teď si sama sebe nedokážu představit zpátky v našem českym memorizování milionů informací totálně k ničemu, který se člověk naučí na test a druhej den je zapomene. To, že si tu člověk může vybrat předměty (i když já moc ne kvůli tomu, že chci maturovat) mi přijde skvělý. :)
Taky už tu mám spoustu kamarádů, který mi budou pořádně chybět, a který mi ten rok tady jen vylepšujou! :)
Přestože tady už tři měsíce jsem, ještě pořád mi zbejvá dalších 7, za který jsem strašně ráda a který si hodlám užít absolutně naplno! Mám spoustu plánů, který strašně doufám, že vyjdou. První z nich je přidat se do swim teamu hostmom Raffí. Další je naplno si tu užít Thanksgiving, 18. narozeniny, Vánoce, Silvestr, možná se podívat na Floridu, do Arizony, přidat se do softball školního teamu na jaře, před odjezdem si udělat TOEFL test a spousta dalšího! Nehodlám tu promeškat jedinej den!
Zdravim do Česka a přikládám rodinný fotky na Vánoční cards pro příbuzný.. :)




8 komentářů:

  1. Také ti připada, že se u nás "učí nazpaměť" a tam se učí?
    Ty jsi tam místo třeťáku? A chceš doma pokračovat se svojí třídou nebo jít o rok níž?
    Píšeš, že ještě 10 měsíců, to asi ne?
    Jája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to mi rozhodně připadá.. fakt si sama sebe v český škole neumim moc představit.. :D Jsem tu místo třeťáku a jsem s ředitelem domluvená na rozdílovkách. Udělám všechno proto, abych to dala a pokračovala se svojí třídou. :) Jinak těch 10 měsíců byl překlep.. už jsem to opravila :)

      Vymazat
    2. No ale když budeš mít diplom, uděláš nostrifikační zkoušku z češtiny tak už si nemusela u nás do školy ani chodit.Ne. Nebo jestli chceš pokračovat tak proč chceš diplom?
      Jája

      Vymazat
    3. Nikdy nemáš jistotu, že ti maturitu odsud uznaj. Když mi jí uznaj tak super, ale stejně bych o ten rok se svojí třídou, kterou mám fakt ráda nechtěla přijít. Maturák atd.. Navíc si nejsem jistá, jestli na českou vysokou mám dostatek vědomostí bez dvou let gymplu v ČR. Rozhodla jsem se prostě tak, že normálně (po rozdílovkách, který snad udělám) půjdu do maturitního ročníku, udělám si českou maturitu a pokusim se přihlásit na školy v ČR i v Americe. Pokud dostanu stipendium, jdu do Ameriky. :) Asi tak..

      Vymazat
  2. Když to tak čtu, tak jsem tak šťastná i za tebe.)! Takový americký sen, že.)...
    A to školství bych chtěla zažít, tvoje články mě moc motivují k tomu, abych se ještě víc snažila zapracovat na sobě.

    DĚKUJI!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já věřim tomu, že to zažiješ!! :) Opravdu bych tohle doporučila zažít každýmu. Často se mi ani nechce věřit, že to, co se kolem mě děje je skutečnost. Na druhou stranu na začátku jsem měla i hodně krušný chvíle, ale tim si asi musí projít každej. :)

      Vymazat
  3. Kolika předmětů se týkají ty rozdílovky? Třeba teď vůbec nemáš matematiku a cizí jazyk. To asi nebude sranda.
    A ještě ti posílám tento odkaz nevím jestli to znáš:
    http://www.moolker.cz/2010/06/nostrifikace-americke-maturity-v.html
    A ještě něco ta tvoje host sestra je ti podobná, kdyby jste měly stejnou barvu vlasů tak jste jako vlastní sestry.
    Jája

    OdpovědětVymazat
  4. Treba ted matiku mam.. nebudu ji mit ve druhym pololeti.. rozdilovky se u nas na skole tykaj predmetu, ze kterejch se rozhodnes maturovat.. :)

    OdpovědětVymazat