čtvrtek 9. srpna 2012

U.S. embassy

Tak mám to za sebou. Dneska ráno jsem v 6:15 vyrazila směr Praha. Na ambasádu jsem byla objednaná v 8:45, ale předtím jsem se musela ještě stavit v agentuře pro nějaký papíry, takže jsme pro jistotu jeli s rezervou. V agentuře jsem díky bohu zjistila, že jsem přivezla všechno, takže jsem se v doprovodu taťky vydala na ambasádu. Tam jsme dorazili už v 8:15 a hned jsme se postavali do fronty, která zatím nebyla tak dlouhá. Po chvíli čekání nás paní vpustila dovnitř (první chtěla pustit jenom mě, protože si myslela, že táta je můj přítel a ten nebyl na seznamu.. no nepotěšila mě :D). Když se všechno vysvětlilo, tak jsme oba prošli bezpečnostním rámem, odevzdali mobil a klíče, vyfasovali jsme cedulky s číslem a vydali se do prvního patra.
Tam jsem šla první k okýnku, kde seděl Američan. Tomu jsem odevzdala všechny důležitý papíry, fotku a šla jsem si zase sednout. Za chvíli mě volali k druhýmu okýnku, chtěli penízky :D a zase jsem si šla sednout. Tentokrát na docela dlouhou dobu. Když jsem se konečně dočkala, byla jsem zavolaná k dalšímu okýnku, kde jsem si nechala udělat otisky prstů a zase jsem si šla sednout a čekala dál. Po další myslim si tak půl hodině, jsem byla zavolaná znovu, tentokrát už naposled. To byla asi nejlepší část z celý návštěvy ambasády. Za okýnkem byl sympatický pán, který mluvil malovanou angličtinou, takže nebyl vůbec žádný problém mu rozumět. Ptal se mě na otázky typu, jak se jmenuje rodina, ke který jedu, jestli mají nějaký dítě, kam vlastně vůbec jedu, proč chci studovat v USA atd. Když jsem mu všechno odpověděla, řekl mi, že jestli jsem se chtěla učit dobře anglicky, tak jsem měla jet do Anglie :D a že víza budu mít do tří dnů, ať si užiju svůj rok. Paráda
A to bylo vše. Z ambasády jsme se dostali nakonec asi v 10:30, takže jsme tam fakt strávili přes dvě hodiny.
Teď teda čekám, než pas přijde do agentury, kde si ho ve středu vyzvednu. Taky mě pak čeká ještě v ten samej den předodletová schůzka, tak jsem zvědavá, jestli se dozvim něco novýho.
Užívejte druhou polovinu prázdnin!
Bye

6 komentářů:

  1. Ahoj. Nevím, jestli se znáte, ale možná by se Vám to oboum mohlo hodit. Jedna moje kamarádka je teď taky na střední USA, přesněji v Negaunee v Michiganu což relativně není tak daleko od tebe. Kdybys jí chtěla nějak kontaktovat tak na fb je jako Kateřina Malická. Snad to není divný, že ti takhle dávám "cizí" kontakty :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, zatim se neznáme :) on sice Michigan je sousední stát, ale myslim, že se asi uplně nepotkáme vzhledem k velikosti jednotlivejch států :D .. každopádně za kontakt děkuju, každej se hodí a je fajn zážitky sdílet s lidma, který jsou na tom stejně :) a ona už odletěla nebo jí to teprve čeká? :)

      Vymazat
    2. uz odletela asi pred tydnem :]

      Vymazat
    3. Tak to se má :) i když.. mně už tady taky nezbývá zrovna moc času :D

      Vymazat
  2. Tak teď vim přesně jak to bude probíhat! :D Jen myslim, že mírně nestíhám to 3-denní čekání a objednací dobu.. Když mi škola začíná za 10 dní :D
    (pořád tomu ještě nemůžu uvěřit mimochodem)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. standardní postup už znáš :D akorát bohužel se tebe v takovym fofru týkat moc nebude.. tak aspon se pak poučíme, až popíšeš tu rychlejší cestu získání víza :) mimochodem Good luck! :)

      Vymazat