čtvrtek 17. ledna 2013

První pololetí

Tak vzhledem k tomu, že jsem v podstatě v polovině pobytu tady, cítím potřebu napsat nějaký celkový shrnutí vývoje všech událostí.
Tak když jsem 19. srpna poprvé vstoupila na půdu USA, všechno mi přišlo strašně neznámý, cizí, zvláštní, veliký. Lidi, se kterýma jsem měla strávit další rok života mi přišli rozhodně sympatický, ale v podstatě naprosto cizí. Hlavně mluvili jazykem, jehož význam mi v tý době byl často utajen. :D Prvních 14 dní, kdy jsem si pořád přidala jako ve snu, uteklo jako voda a musela jsem do školy. Tím se ukončila první euforie a nastaly první problémy. Čekala jsem, že to nebude jednoduchý, ale nečekala jsem, že to bude až tolik složitý. Nikdo se mnou nemluvil, nikdo si mě nevšímal. Ze třídy do třídy jsem chodila sama. Když už mě někdo začlenil (většinou freshmen, když jsem s nima čekala na bus) do hovoru, skupině anglicky mluvících lidí, který mluvili jeden přes druhýho jsem absolutně nerozumněla. Připadala jsem si hrozně a když mě opustila i exchange z Německa, tak to na konci září vyvrcholilo v to, že jsem nemohla přestat brečet a prosila rodinku o změnu školy. Ty mi vyšli naprosto vstříc. Člověk, kterej to zastavil je ten, kdo mi tady má kdykoliv pomoct - moje koordinátorka. Vysvětlila mi, že si vymejšlim a že jestli chci na jinou školu, musim změnit i rodinu, tak aby daná rodina bydlela v konkrétnim městě, ačkoliv moje rodina se změnou souhlasila. Nezbylo mi, než se s tim smířit, protože jsem rodinu rozhodně měnit nechtěla. Ve škole jsem poprosila o pomoc svojí councler a nějaký učitelé. Výsledek se dostavil do druhýho dne. Na některejch hodinách mě oslovili lidi, jinde učitel změnil zasedací pořádek, abych přišla do kontaktu s milejma lidma. :) Pamatuju si na první událost, kterou jsem si opravdu užila i mimo rodinu byla 5th quarter na konci září. Pak nastal homecoming týden a nakonec homecoming dance a od tý doby jsem uplně v pohodě a už si jenom užívám. Od tý doby jsem byla pozvaná na narozeninovou oslavu, dokonce jsem měla i rande. :D Potom přišla Emily a Alex část. S těma holkama jsem strávila tolik času a tolik zábavy a nakonec mě uplně odstřihly (hlavně Alex). :( Kromě toho už to pro mě nebyla tragédie, protože jsem si vybudovala kolem sebe skupinku holek, který mám opravdu ráda a na který vím, že se můžu spolehnout. Přišel Halloween, Thanksgiving a všechno bylo skvělý. Začala jsem plavat a tim pádem být i míň doma s Grace. To mělo za výsledek, že tý se to přestalo líbit a měli jsme takovej menší spor. V podstatě ne ani hádku nebo tak, ale obě jsme cejtily takový to napětí... No vždyť víte. Přišly moje narozeniny a s nima i moje první nemoc tady, kdy mi bylo opravdu zle. S nemocí přišly i depky, protože se mi začalo nehorázně stejskat. Moje narozeninová párta ale byla přesto naprosto úžasná! Holky mi udělaly strašnou radost, měla jsem nádhernej dort a opravdu na to nikdy nezapomenu. Další veliká událost byly Vánoce. Moje první Vánoce mimo domov. Musim říct, že jsem si je ale opravdu užila a moje vánoční prázdniny byly jedny z nejlepší, co jsem zažila. Pořád se dělo něco. Několik Christmas parties, nějaký bruslení, něco s rodinkou.. Opravdu skvělý. Pak krásnej Novej rok.
Za poslední tři týdny novýho roku se toho taky stalo hrozně moc. Mám zase spoustu dalších zážitků. Začala jsem s diving, který mě strašně baví. Potkala jsem tim pádem nový lidi. Začila jsem snowboard ve Wisconsinu a další Packer party. Děje se tady pořád něco.
Mám za sebou polovinu, ale pořád ještě polovinu před sebou. Hodně se mě teď lidi ptají, jestli by mi stačil jeden semestr a já jednoznačně odpovídám - NE! Mám toho tady ještě tolik před sebou. Pojedu do Arizony, do Chicaga, uvidim Grand Canyon, zažiju senior trip do Six Flags, Prom, Graduation, dva školní tance jako Homecoming, pravděpodobně závody s divingem, dostanu High School Diploma, možná softball a spoustu dalšího o čem ještě třeba ani nevim.
Takže celkově, ačkoliv začátek byl hodně náročnej pro mě, jsem STRAŠNĚ vděčná, že tu můžu bejt a že to můžu zažít. Tenhle půlrok byl nejlepší půlrok mýho života i přes všechny překážky. Chci poděkovat Raffi, Jazzie, Amanda, Jane, Tanya, Nicole, Olivia, Rachel, Haley, Baley, Grace, Becky, Emily, Alex, Julie, Nikki, Ryan, Draven, Charley, Brooklyn a spoustě dalších, že každej z nich udělali můj první půl rok lepším!!
Nemůžu se dočkat, co další polovina pobytu přinese! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat